25. - 29.11.2019. IZVJEŠTAJ S JOB SHADOWINGA U PORTUGALU

 
Odgojiteljice Sabina Batković i Majda Kancir u periodu od 25.11. do 29.11.2019. opservirale su praksu u obrazovnoj ustanovi Agrupamento de Escolas de São Gonçalo u Portugalu.
Nakon upoznavanja nastavnika i odgojitelja u ustanovi te samog prostora škole koji, uz učionice i vrtićke skupine, sadrži knjižnicu, blagovaonicu te informatičku vježbaonicu, s voditeljicom objekta Teresom Baptistom dogovoren je naš raspored opservacije prakse u narednom tjednu. U ustanovi su dvije mješovite skupine u kojima smo boravile tijekom tjedna. U jednu od njih je upisano dijete s posebnim potrebama s kojim boravi asistent. Jednu skupinu pohađa 25 djece, a drugu 20.  
Naš boravak usmjerili smo na promatranje aktivnosti djece, komunikaciju odgojitelja međusobno i komunikaciju s djecom te organizaciju rada.
Odgojiteljica Anne upoznaje nas s radnim vremenom odgojitelja u vrtiću koje započinje od 9:00 i traje do 15:30. Odmah pri ulasku u vrtić vide se određene razlike u odnosu na rad u našoj ustanovi. Djeca, asistent i odgojitelj imaju iste radne kute u kojima borave u skupini te borave u obući u kojoj su i došli u vrtić, ne nose papuče. Za vrijeme odlaska na boravak na zraku djeca stavljaju kapice svoje skupine i do ručka borave na manjem igralištu u sklopu objekta.  Državne vrtiće pohađaju djeca isključivo vrtićke dobi te nemaju popodnevni odmor. Privatni vrtići imaju jasličke i vrtićke skupine.
Obzirom da djeca, a i velik broj odgojitelja ne govore engleski, imali smo poteškoća u spontanom uključivanju i komunikaciji s djecom koja su bila vrlo radoznala te su nam prilazila s pitanjima. Uz pomoć on-line rječnika komunicirale smo s odgojiteljima, a oni onda s djecom.
Boravkom u Portugalu spoznale smo sličnosti i razlike dvaju odgojno-obrazovnih sustava. Odgojno-obrazovna ustanova u kojoj smo boravile samo je jedna od 23 ustanove u tom dijelu Portugala koje na čelu imaju jednog ravnatelja i tim od 4 djelatnika. Jedna od tih djelatnica je i gđa Cristina koja je ujedno i koordinatorica našeg jobshadowinga, a djeluje u školi u Torres Vedrasu. Na sve 23 odgojno-obrazovne ustanove djeluje samo jedan stručni tim koji obilazi sve ustanove, dok u našem odgojno-obrazovnom sustavu svaki vrtić ima svoj stručni tim i veću mogućnost upoznavanja i praćenja individualnih mogućnosti i potreba djece.
Naš boravak u Santa Cruzu, osim opservacije prakse i novih spoznaja u profesionalnom smislu, omogućio nam je i upoznavanje s mnogim kulturnim znamenitostima, običajima i aktualnostima koje su se događale u tom periodu boravka. Gđa Teresa, voditeljica i nastavnica u školi u kojoj smo boravile, upotpunila je naše slobodno vrijeme te nas je upoznala s običajima i ljepotama tog kraja.
                      

                             


Ispiši stranicu