12. - 16. 3. 2018. Izvještaj sa strukturiranog tečaj - Malta
IZVJEŠTAJ SA STRUKTURIRANOG TEČAJA „TEACHING ENGLISH TO VERY YOUNG LEARNERS“, MALTA
Odgojiteljica Iva Olujić sudjelovala je od 12. do 16. 3. 2018. na mobilnosti u okviru Erasmus+ projekta na strukturiranom tečaju „Teaching English to Very Young Learners“ na Malti.
Organizator tečaja je škola stranih jezika Alpha School of English, osnovana 1991. godine koja ima dugogodišnje iskustvo u organizaciji tečajeva engleskog jezika te inovativnih tečajeva metodike poučavanja engleskog jezika za prosvjetne djelatnike. Polaznici tečajeva bili su iz Rusije, Makedonije, Njemačke, Rumunjske, Poljske i Italije.
Osim usavršavanja jezičnih kompetencija polaznika, cilj ovog tečaja je usavršavanje vještina poučavanja, podrške i motiviranja djece predškolske dobi pri učenju engleskog jezika. Znanje i nove vještine stjecali smo teorijski, praktično i razmjenom iskustava.
„Alpha School of English“ ima i igraonicu za tečajeve za djecu te smo unutar seminara bili upoznati i s njenim prostorom i sadržajima. Djeca u dobi od 2 do 5 godina na tečaju moraju biti s roditeljem iz sigurnosnih razloga zbog eventualnih zdravstvenih problema i nedovoljnih jezičnih kompetencija tako malog djeteta na engleskom jeziku.
Djeca predškolske dobi trebaju učiti jezik kroz pokret i veliku raznolikost aktivnosti kako bi učenje bilo što spontanije, povezano s igrom, zabavom i užitkom te kako bi im se održala pažnja na usvajanju kompetencija, a da toga nisu niti svjesna. Jednostavnije rečeno, usvajanje stranog jezika treba iskustvom biti što sličnije usvajanju materinskog jezika tj. neposredno. Pri tome je važno izmjenjivati „poticajne“ i „smirujuće“ aktivnosti te individualni, grupni kao i rad u parovima kako bi se osigurala raznovrsnost i živahan ritam. Osim pokreta, koji uključuje razne igre, dramatizaciju, geste, važno je koristiti razne vizualne poticaje u koje spadaju slike, posteri, printani materijali, predmeti, slikovnice te sukladno vremenu u kojem živimo, multimedijski poticaji. Vizualni materijal je bitan zbog osjećaja neposrednog iskustva onoga što se uči, a to čini učenje trajnijim. Ritam i pjesme, osim što stvaraju velik osjećaj pripadnosti i ugode potiču kod djece razvoj vještina slušanja i pravilnog izgovaranja na interaktivan način. Na tečaju smo imali priliku upoznati se s raznim „online“ sadržajima u svrhu usavršavanja svojih jezičnih kompetencija i otkrivanja poticaja za djecu učenike engleskog jezika.
U interakciji s kolegama iz raznih zemalja upoznali smo se sa sličnostima i razlikama u školskom sustavu, razmijenili iskustva pedagoške prakse te usavršavali svoje jezične kompetencije uz potporu mentora. Izlet autobusom, razgledavanja Malte koji je organizirala „Alpha School of English“ bio je iskorišten u svrhu prezentacije stečenog znanja na kraju tečaja.
Ispiši stranicu